Co je to Search Console?

V následujícím článku se Vám pokusíme přiblížit, pro koho je určena služba Google Search Console a proč ji vlastně využívat.

Tento nástroj můžete znát pod jeho dřívějším názvem Google Nástroje pro webmastery. To také napovídá, komu je především určen. Jeho důležitost ale netřeba opomíjet ani z hlediska online marketingu.

V případe, že se rozhodnete tento nástroj používat, nejprve je potřebné ověrit, že máte přístup k danému webu (klienta či vlastnímu). Je zde několik způsobů jak ověrit vlastnicví webu – přes účet Google Analytics (pomocí asynchronního měrícího kódu), nahráním HTML souboru nebo značky na web, prostřednictvím Google Tag Managera nebo prostřednictvím poskytovatele doménového jména. Osobně nějčastěji využívám ověření přes účet Google Analytics, které je nejrychlejší – samozřejmě v případě, že už máte ověřený a funkční Analytics účet. Po ověření vlastnicví stránek můžeme začít nástroj využívat. Za zmínku stojí hned několik funkcí.

Index Google
Stav indexu Google nás informuje, kolik našich stránek se nachází v indexu Google a tudíž je jich možné najít prostřednictvím vyhledávání Google. Údaje v tomto grafu však mohou být relativně staré, proto věnujte pozornost datu, ke kterému byl graf vykreslen.

Návštěvnost z vyhledávání
V sekci analýza vyhedávání můžeme vidět, které vyhledávací dotazy vedou ke kliknutí na Vaše stránky v SERP-u, míru prokliku, průměrnou pozici na daný dotaz, nebo počet zobrazení.
V mezinárodním cílení můžeme ověriť, zda je náš web správně přiřazen k cílové zemi a jestli používá značku hreflang pro zobrazení správné verze stránek podle jazykových předvoleb uživatele.
Ruční zásahy zobrazují správy týkající se webového spamu. Ve většině případů na této stránce naleznete hlášku: Nebyly nalezeny žádné ruční zásahy týkající se webového spamu. V případě, že dojde k “udělení banu” doporučujeme kontaktovat odborníky na online marketing, kteří Vám pomohou ban odstranit.

Vzhled vyhledávání
Zajímavá funkce je zvýrazňovač dat. Jedná se o nástroj, pomocí kterého můžete naučit Google rozpoznávat strukturu údajů na vašich stránkách. Myší označíte na svých webových stránkách datová pole, které následně přiradíte k jednotlivým hodnotám nebo fukncím. Google pak bude moci vaše data prezentovat atraktivněji (a také novými způsoby) ve výsledcích vyhledávání.

S čím se na nás můžete obrátit

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Zavřít menu