Jak na přední pozice ve vyhledávačích?

Pro každou firmu je prioritou dostat svůj web na top pozice v Google organickém vyhledávání. Hodnotící algoritmus Googlu se skládá asi z 200 kritérií, což ale neznamená, že běžný smrtelník musí splňovat všechny. Zde je 5 klíčových faktorů, které ovlivňují pozici inzerátů v organice.

1. Zpětné odkazy (backlinks)

Google měří tzv. link score, na základě kterého se web umísťuje líp nebo hůř ve vyhledávání. Proto je důležité, mít co nejvíc relevantních zpětných odkazů nejen na Vašem webu, ale i v relevantních souvisejících článcích a rubrikách. Také anchor text, teda text hypertextového odkazu (viditelný, podtržený) musí vystihovat to, na co se uživatel proklikne – proto jsou nevhodné texty typu „klikněte zde“ atd.

2. Kompatibilita pro mobilní telefony

V dnešní době se stále víc dostává do popředí prohlížení na smartphonech. Proto je stěžejní, aby byl Váš web přizpůsoben pro mobilní zařízení. Jinak Google nemá z čeho měřit pozici ve vyhledávání přes mobilní telefon a celkové skóre se tak zhoršuje.

3. Použití klíčových slov

Titulky jsou podstatným kritériem, dle kterého Google měří relevanci webu. Použití vhodných klíčových slov v titulku posouvá Vaši pozici ve vyhledávání výš. Vzhledem k tomu, že uživatelé čtou zleva doprava, čím víc nalevo je nejdůležitější klíčové slovo v titulku, tím líp. Link score se také zlepšuje na základě meta popisků, ty však nemají takovou váhu jako titulek.

4. Page speed

Rychlost načtení webové stránky je také jedním z 200 kritérií hodnotícího algoritmu Google. Aby byl web dobře hodnocen, měla by být tato rychlost nanejvýš 2 sekundy. Nezapomínejte, že dlouhá doba načtení stránky také zvyšuje míru okamžitého opuštění webu (bounce rate) a vede k snižování konverzního poměru.

5. Míra prokliku (SERP CTR)

Google uvádí, že nárůst míry prokliku, teda CTR vede k zvyšování pozice ve vyhledávání. A co to vlastně je? Jedná se o poměr počtu kliknutí na vyhledávací odkaz k počtu jeho zobrazení (pro výsledek v % se poměr násobí 100). Proto je důležité hodnoty CTR kontrolovat (prostřednictvím Google Analytics) a snažit se o to, aby byly titulky a popisky (resp. snippet) pro potenciální uživatele co nejvíc atraktivní a poutavé.

S čím se na nás můžete obrátit

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Zavřít menu