Základní výrazy používané v online marketingu – II. část

Přinášíme pokračování série článků o základních pojmech používaných ve světe online marketingu. V následujícím textu budou vysvětleny pojmy PPC, CTR a konverze.

PPC (pay per click)

Zkratka PPC znamená pay per click, teda zaplať za klik. PPC představuje placenou formu reklamy ve vyhledávání, za kterou inzerent platí až v momentě, kdy mu na ni někdo klikne – tedy za zobrazení neplatíte nic, jenom za proklik uživatele na vaši stránku. PPC funguje jak ve vyhledávací, tak v obsahové síti. Co se týče vyhledávací sítě, PPC reklama se zobrazuje jenom uživatelům, kteří do vyhledávače zadali klíčové slovo, na které je nastavena. Proto je zde možné docela přesné cílení na konkrétní skupiny uživatelů. Výhodou PPC je také to, že lidé ve výsledcích vyhledávání často nerozlišují mezi reklamou a přirozenými výsledky vyhledávání – proto jestli je vaše reklama na první pozici ve vyhledávání, mnoho uživatel na ni automaticky klikne. Obsahová síť také otevírá možnost cílit na konkrétního uživatele – například dle zájmových webů, které navštěvuje apod. Nejvyužívanější PPC systémy v České republice jsou Google Adwords, Seznam Sklik a ETARGET.

CTR (click through rate)

CTR, neboli click through rate představuje míru prokliku, která se vypočte následovně:

CTR v % = počet prokliků/počet zobrazení *100

A co vlastně CTR vyjadřuje? Prostřednictvím této proměnné můžeme zjistit přibližnou efektivitu placené reklamy. Hodnotu CTR nám většinou zobrazují PPC systémy vedle konkrétních kampaní, sestav, reklam či klíčových slov. Hodnota CTR závisí na konkrétním typu reklamy – nejmenší hodnoty dosahují bannerové reklamy, naopak větší hodnoty dosahují PPC reklamy ve vyhledávací síti.

Konverze

Konverze představuje určitou dokončenou činnost uživatele na webu. Právě dokončením dané činnosti se většinou z uživatele stane váš zákazník. Může se jednat o dokončení nákupu nebo objednávky, ale například i o odeslání kontaktního formuláře či přímo o telefonát. Výhodou konverzí, které probíhají přes web je, že je lze měřit. Nejefektivnějším způsobem měření konverzí je implementace kódu Google Analytics do vašeho webu.

S čím se na nás můžete obrátit

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Zavřít menu