Relevantní reklama Google a Seznam

Přinášejí Vaše reklamy nejlepší možný výsledek? I když se může zdát, že ano, při placené reklamě vždy existuje prostor pro zlepšení. Tady najdete některé klíčové oblasti, které přispívají k zvýšení skóre kvality placené reklamy.

RELEVANCE REKLAMY

Čím víc je klíčové slovo propojeno s reklamou (inzerátem), tím líp. To znamená, že pokud chceme, aby se inzerát zobrazoval na klíčové slovo „skok z letadla“, měl by inzerát toto klíčové slovo obsahovat minimálně v nadpisu. Slabá relevance reklamy se často objeví, když reklamu vytvářel méně zkušený „PPCčkař“, případně pokud jsou reklamy kopírovány z jedné kampaně do druhé, bez pečlivé úpravy klíčových slov (resp. vylučujících klíčových slov). Proto je důležité, abyste měli ve svém Adwords (Sklik) účtu co nejlogičtější třídění kampaní, sestav a inzerátů tak, aby obsahovali co nejužší cílení.

TIPY:

1. Ujistěte se, že pro inzerát jsou použity co nejrelevantnější (a také nejvyhledávanější) klíčová slova. Příklad:

Máme inzerát na krmiva pro psy. Zde je vhodné použít například klíčové slovo krmivo pro psy/ krmiva pro psy. Na vstupní stránce pak uživatel najde menu, kde si vybere, jestli chce například konzervy, granule atd. Pokud bychom ale zvolili jako klíčové slovo i granule pro psy, už to není pro inzerát relevantní. Proč? Protože se uživatel jedním kliknutím nedostane tam kam chce. Pro klíčová slova jako například granule pro psy, konzervy pro psy atd. je vhodné vytvářet samostatné sestavy:

A to samé pro konzervy a další „podkategorie“. Klíčové je, aby uživatel co nejrychleji našel přesně to, co hledá.

2. Nezapomeňte na vylučující klíčová slova. Pokud se Vaše reklama objeví i na klíčové slovo, s kterým nesouvisí, nikdo na ni neklikne. To Vám bude snižovat nejen CTR, ale také skóre kvality. Proto je dobré pracovat nejen s vylučujícími klíčovými slovy, ale také s různými typy shody.

VSTUPNÍ STRÁNKA (landing page)

Stránka, na kterou se uživatel dostane z reklamy je velice důležitá. Ne nadarmo se říká, že na první dojem je jenom jedna šance. To platí i pro relevanci vstupní stránky, která by měla obsahovat to, co uživatel vyhledával. Pokud vyhledal „kapsičky pro kočky“, ale přes inzerát se dostane jenom na obecnou kategorii „krmiva pro kočky“ není to správné (viz Tip 1). Stránka by teda měla obsahovat například přesně ten produkt nebo službu, kterou vyhledal. Pokud ale samotný inzerát směřuje na obecnou vstupní stránku, měla by být co nepřehlednější s relevantním menu a kategoriemi. Pokud uživatel do pár sekund nenajde na webu to, co chce, z webu jednoduše odejde.

Pokud stránka obsahuje formulář nebo soubory ke stažení, mělo by být pro uživatele jasné, co se stane, pokud klikne na tlačítko „Odeslat formulář“ nebo „Stáhnout“ apod.

S čím se na nás můžete obrátit

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Váš business musí být vidět právě ve chvíli, kdy Vás Vaši potenciální zákazníci hledají

Zavřít menu